Voldoet je bestelling toch niet aan je verwachtingen of past een onderdeel niet? Het enige wat je moet doen is aangeven via mail (klantenservice@fietswaar.nl) dat je wilt retourneren en vervolgens de bestelling gefrankeerd opsturen naar:

Fietswaar.nl
T.a.v. Retourafdeling
Reinwardtstraat 6H
1093 HG Amsterdam

Vergeet niet om de originele pakbon in de doos te stoppen of het bestelnummer in de doos toe te voegen. Graag ontvangen wij ook de track&trace gegevens van de retourzending op klantenservice@fietswaar.nl

Wanneer kan je een product niet retourneren?

Producten met zichtbare gebruikssporen (gebruikt, gedragen en/of gewassen), missende onderdelen of met een missende / beschadigde originele verpakking. In dit geval sturen wij het product naar je terug.

Wat zijn de retourvoorwaarden?

  • Je kunt je product tot 14 dagen na de orderdatum van je aankoop aanmelden voor retour
  • Je kunt het product retourneren als het compleet, ongebruikt en onbeschadigd is en het zit (waar mogelijk) in de originele onbeschadigde verpakking
  • Je kunt je product retourneren als het niet bij de uitzonderingen hieronder staat beschreven.
  • LET OP! Indien de bestelling gratis is verzonden en je wilt een deel van de bestelling retourneren waardoor het uiteindelijke orderbedrag uitkomt onder de gratis verzendingsgrens, dan komt de gratis verzending te vervallen. Deze verzendkosten zullen in mindering worden gebracht op het retourbedrag.

Wat kan niet retour?

Er zijn ook producten die we niet retour kunnen nemen:

  • Producten of accessoires die montage of gebruikssporen hebben. Je kan bijvoorbeeld niet je nieuwe groepset monteren op je fiets en het daarna retourneren.
  • Producten of accessoires met een missende of beschadigde originele verpakking.
  • Producten of accessoires waarbij de software verzegeling verbroken is. Je kan je fietscomputer aanzetten en kijken hoe mooi het er allemaal uitziet. Je kan niet je gegevens invoeren of ermee fietsen en het daarna retourneren.
  • Kleding: let altijd op hygiëne als je kleding past. Ga niet met je blote kont een broek passen en zorg ervoor dat er geen zweet, (dieren/mensen) haren, huidschilfers of andere viezigheden in kleding achterblijft. Denk je, dan was ik het toch even? Gewassen kleding kunnen we ook niet retour nemen.
  • Andere producten die we in verband met gezondheidsbescherming of hygiëne niet terug kunnen nemen, zoals een hartslagmeter waar je al een rondje mee gefietst hebt.

Verantwoordelijkheid

Wanneer u iets online besteld heeft, wordt er een koopovereenkomst gesloten tussen u en de verkoper. Tot het moment van bezitsverschaffing ligt het risico van eventuele beschadiging of verlies van het pakket bij de verkoper. Dit houdt in dat tot het moment dat u het product daadwerkelijk in uw handen krijgt, de verkoper het risico draagt. Vanaf het moment van de bezitsverschaffing gaat het risico over van de verkoper op de koper. Dit betekent dus dat u nu zelf verantwoordelijk bent voor eventuele schade of verlies van het pakket.

Dit zorgt er dus voor dat indien het product tijdens de retourzending beschadigt of kwijtraakt dit voor uw eigen rekening komt. Het is immers uw eigen verantwoordelijkheid geworden om ervoor te zorgen dat het product veilig bij de desbetreffende verkoper aankomt.

Een tip bij het versturen van retourzendingen is om het pakket aangetekend te versturen. Als u dit doet is de inhoud van uw pakket namelijk verzekerd tot een bepaald bedrag bij verlies of schade. Houd hier rekening mee als u pakketten retour stuurt met hoge waarde.